maandag 18 oktober 2010

delicious

Vanavond maar weer even voor gaan zitten. meestal met een beetje tegenzin "o ja, mijn huiswerk voor 23 dingen" maar als ik dan bezig ben vind ik het weer erg leuk en kan niet meer stoppen.
Eerst filmpje bekeken en de toolbar opgezocht. Lukte zowaar allemaal in 1 keer ;)
Rondgekeken bij de tags e.d. en kwam collega's tegen die aan de andere kant van nederland ook bezig zijn met dezelfde opdrachten! Zelfde reacties als bij KW.
Daarna zelf een eigen account aangemaakt en alvast twee bookmarks toegevoegd. Is erg simpel...
Gelijk mijn echtgenoot proberen over te halen om het ook eens te proberen (Hij is verslaafd aan stambomen/ genealogie en heeft heel veel websites in binnen en buitenland in zijn favorieten staan).

Lijkt me heel bruikbaar voor bibliotheek: enerzijds voor (actuele) vak informatie en het uitwisselen ervan maar anderzijds ook om gebruikers op te attenderen.

1 opmerking:

  1. Die bruikbaarheid van Delicious voor het inlichtingenwerk en voor het bijhouden van vakliteratuur begrijp ik. Het zou per vakgebied kunnen of wellicht per domein????

    Nog even wat anders: het verbaast mij dat bijna alle reacties op jouw blogposts weg zijn gevallen/of heb je ze geschoond?

    BeantwoordenVerwijderen