vrijdag 10 december 2010

21 Aquabrowser

Ik merk dat er zaken wegzakken nu ik al een tijdje niet meer bij het inlichtingenbureau werk.
Aquabrowser bijvoorbeeld heb ik vroeger wel gebruikt maar was weggezakt. Op de site van de OBA zag ik "nieuw": de aquabrowser voor de jeugd. Dat leek mij een hele mooie ontwikkeling dus gelijk uitgeprobeerd. Ik heb getracht  mij te verplaatsen in een 10 jarige en ben aan het zoeken gegaan: hele leuke methode bijv. als je nog niet goed weet waarover je een spreekbeurt wilt houden. Kwam bij Noordpool termen tegen als flora en fauna....kan lastig zijn voor een kind maar omdat daaronder ook het woord ijsbeer voorkwam word je toch wel weer in de goede richting geleid. Verwijzing naar boeken/ cdroms/ maar ook websites (laatste haalde ik er niet zo goed uit, was m.i. beter geweest om een duidelijke kop te maken).
Toen ik op wiki leaks zocht  -want dat hoor ik steeds op de t.v. kwam ik bij wicki de viking uit   ;) was niet de bedoeling. na doorzoeken bleek er voor kinderen niets te zijn.                               
(zou er niet via jeugdjournaal iets te vinden zijn?)
Wat ik teleurstellend vond is dat het taalgebruik weer op  volwassenen is gericht. Als 10 jarige is het woord:
sublocatie misschien nog te begrijpen (ik ben een slimme meid) maar met "plaatsmerk classificatie"  ben je mij kwijt.
Toen ik op meer informatie klikte kreeg ik een recensie geschreven door en gericht op volwassenen. Jammer.

Ondanks deze minpuntjes zou ik deze jeugdvariant graag via onze website willen aanbieden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten