zondag 14 november 2010

chatten

Het regent en waait buiten en ik heb wat in te halen dus ga nog maar even door..
Chatten is mij niet onbekend. Met twee kinderen in huis die regelmatig online actief waren krijg je de nodige info mee. Het heeft mij nooit echt geboeid. Het is te vluchtig en vaak nietszeggend.
Ik zie bij mijn zoon dat ze inmiddels van msn zijn overgegaan op twitteren.
Inderdaad: afspreken wat ze die avond zullen gaan doen, de laatste nieuwtjes uitwisselen e.d. . Ik hoor dat nu hij in Tilburg woont het veelvuldig gebruikt wordt om de contacten te onderhouden en daar kan ik mij iets bij voorstellen.
Toen hij voor zijn studie op curacao zat hadden we regelmatig contact via skype. alleen werd het soms wat komisch omdat de apparatuur daar erg traag was,waardoor we langzaam en duidelijk moesten spreken (mijn dochter kreeg er de slappe lach van).
Zelf onderhou ik mijn contacten meer via mail: lekker uitgebreid en mijn vrienden kunnen het lezen wanneer het hen uitkomt.
Toepassingen voor de bibliotheek : bij het inlichtingenwerk??? De collega's achter de info bureau's zouden direct kunnen reageren op vragen. Maar als het druk is heb je daar geen tijd voor en heb je back-up nodig.
Als je het doet moet je het goed doen.

2 opmerkingen:

  1. Het regent en waait buiten en het is leuk de berichten van je collega's te lezen op de zondagmiddag ;)
    Je inhoud van deze tekst is heel herkenbaar.
    Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chatten past goed in de sociale netwerken. Gedeelde doelen, vrienden, interesses etc. kunnen meteen gekoppeld worden aan verder contact. Ik zie wel weer mogelijkheden bij de klantenservice. Inlichtingenwerk is toch vaak iets van vraagontleding en persoonlijke benadering.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen