zaterdag 20 november 2010

you tube




Ik keek prive al regelmatig op youtube, meestal voor muziekclips maar soms ook omdat iemand zei "er staat nu toch een leuk filmpje op". Ook hebben we met de biebkidz wel eens wat voorbeelden laten zien met behulp van you tube.
Voor de bibliotheek zijn er verschillende mogelijkheden. De meest voor de hand liggend is m.i. opnames maken tijdens activiteiten. Je kunt deze filmpjes later laten zien om een indruk te geven/krijgen van hoe het was en je kunt ze ook weer gebruiken voor werving voor nieuwe activiteiten.
Tijdens de voorleesochtenden in HHW zing ik ook altijd een liedje rond het onderwerp van het verhaal dat ik vertel. Ouders zeggen wel vaker dat ze het jammer vinden dat ze thuis de melodie niet meer kunnen herinneren. Je zou dan het liedje op de website kunnen zetten.
Ook staan er geanimeerde prentenboeken op you tube en die zou je ook kunnen linken via de website. Ik weet niet of dat nog gevolgen heeft mbt rechten???
voorbeeld van een prentenboek:.
ik wil de maan

2 opmerkingen:

  1. Die prentenboeken op YouTube zijn kostelijk. Aan Carle's boek waar je jouw verhaal mee begint heb ik goede herinneringen. Het zou inderdaad erg leuk zijn als filmpjes van jouw leuke bijeenkomsten op YouTube en op de biebsite gezet zouden worden. Na de cursus bespreken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je bedenkt dat al die filmpjes gewoon op je website kunnen worden geplaatst dan moeten we hier snel mee aan de slag. Juist de beleving thuis van ouders die kunnen zien wat hun kinderen hebben gedaan in de bieb is al een reden. Ook stimuleert het toekomstige klanten om aan te sluiten bij onze producten. Het voorbeeld van Langendijk zegt genoeg....

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen