zondag 21 november 2010

mobiel internet

Zelf ben ik niet in het bezit van een smartphone. Mijn echtgenoot en kinderen wel en ik maak er wel eens gebruik van.
Voorbeelden daarvan: een restaurant opzoeken in een onbekende stad, de ns raadplegen voor de eerstvolgende trein, een wandelroute op vakantie...
Wat ik ook een leuke app vind is : een foto maken van een huis dat te koop staat en dan meteen allerlei info krijgen (heb ik nog niet uitgeprobeerd).
Het is inderdaad een fantastische uitvinding.
Maar wat zou je als bibliotheek ermee kunnen....Stel je ziet in een boekhandel een boek of je leest een recensie van een boek dat je zou willen lezen dan zou het mooi zijn als je meteen de betreffende titel kan reserveren in jouw bibliotheek (foto maken van de voorkant of ISBN invoeren). We zouden dan in de "spits en metro" steeds reclame kunnen maken voor nieuw verschenen materialen zodat mensen 's morgens in de trein er op geattendeerd worden, kunnen reserveren ...of waarom niet meteen downloaden als e-book.....

2 opmerkingen:

  1. Mobiel internet is hot en gaat razendsnel door met allerlei toepassingen. De boekensalon van de NBD is ook al weer zo'n leuk initiatief voor mobiel internet al vind ik het nog wel magertjes... Scannen van een barcode op een boek kan dus wel maar verdere acties zijn wat beperkt.
    love my iPhone...:-)

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen