donderdag 18 november 2010

einde van de wereld

Met Google Maps had ik al eerder kennis meegemaakt. We hebben prive een bedrij(je) en die is inderdaad ook via google maps te vinden. Ook ben ik gewend om voordat ik iets op vakantie via internet boek even met streetview te kijken hoe de omgeving eruit ziet. Dat heb ik bijv. gedaan toen we van het voorjaar naar Barcelona gingen en inderdaad het klopte precies: je krijgt een indruk van de omgeving en wijk waarin het appartement ligt.
Ik heb ook geprobeerd om bibliotheek Heerhugowaard op te zoeken; adres gevonden maar het gebouw zelf was niet te zien.
Tenslotte nog even naar mijn geboorteplaats gekeken....en inderdaad als ik vroeger vertelde dat ik in De Weere ben geboren dan was meestal de reactie: oh aan het einde van de wereld. Probeer maar eens Tropweere 20 te bekijken (zie link) en je zulkt ontdekken dat ook streetview niet verder ging dan nummer 18.
geboorteplek

PS Het blotebienepad bestond in mijn tijd nog niet ;)


Ik zie wel veel mogelijkheden voor mij prive maar kan niet zo snel iets bedenken in relatie tot de bibliotheek

1 opmerking:

  1. Je vertelde laatst bij de 100 talenten bijeenkomst al over het huis waar je opgegroeid bent en het klonk toen als het einde van de wereld, maar wel een gelukkige plek. Grappig dat je nu via Maps het huis weer terugvond en het nog steeds aan het eind van een weg staat.
    Fantastisch toch die oriƫntatie op plekken in de hele wereld?

    BeantwoordenVerwijderen