zondag 21 november 2010

Library Thing

Cap


Een virtuele boekenkast.
Wel vaker over gehoord en nu eens uitgeprobeerd. Lijst gemaakt van 10 boeken die ik met veel plezier heb gelezen en van welke auteurs ik nieuwe titels zou willen lezen. Handig is de trefwoorden-kolom. Meestal weet ik niet zo goed meer waar het over ging en nu kun je daar de naam van de hoofdpersoon invullen of heel kort aangeven wat het meest is bijgebleven.
Ook handig om op te slaan welke boeken ik nog eens wil lezen zodra ze zijn uitgekomen ...of in de vakantietijd zou willen lezen.
Prive zie ik genoeg toepassingen.
Ik zou leners van de bibliotheek erop willen attenderen ook bijv. als een soort virtuele leeskring. Maar als bibliotheek Kennemerwaard hoef je mi verder niets te ondernemen want het wordt al voor je gedaan.

1 opmerking:

  1. Lees ik hier dat we al zijn ingehaald door de ontwikkelingen....? :-)
    We kunnen best wel een 'Nederland leest' of titels van de kinderboekenweek gaan delen. Web 2.0 is de plaats om klanten te laten reageren op een boek, nominatie of wat dan ook.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen